FAQ

Her kan du finde svar på de mest hyppige spørgsmål omkring Guldsmedenesnetbutik.dk’s smykker. Er der noget du ikke finder svar på herunder, er du velkommen til at kontakte os på info@guldsmedenesnetbutik.dk.

Priser?

Alle priser på Guldsmedenesnetbutik.dk er inkl. moms. Priserne er dagspriser. Du finder også de samme varer lokalt, hos de tilsluttede guldsmedeforretninger, til de samme attraktive priser.

Leveringstid?

Leveringstiden, som du finder under alle varerne i Guldsmedenesnetbutik, er beregnet fra vi modtager din bestilling til at varen afsendes fra virksomheden. Du skal derfor ofte tillægge den tid, som postvæsnet er om af få pakken eller brevet frem til dig. Bemærk også, at hvis du vælger at betale via bankoverførsel, så beregnes leveringstiden fra at vi kan se din indbetaling på vores konto.

Gravering i forlovelses- og vielsesringe og evt. andre ringe?

Vi graverer gerne jeres vielsesringe inden den store dag. Prisen for gravering er 65 kr. pr. ring. Du tilskriver graveringen i indkøbskurven ved din bestilling. En gravering i en forlovelses- eller vielsesring ser typisk således ud: EVA 18-07-2010 eller ADAM 18-7-10. Bemærk at du max. kan skrive 28 tegn. Bemærk også at din graveringstekst ikke ses på din bestillings- /ordrebekræftelse, men den er registreret hos os!

Begrænsning i ombytnings og returret på ordrebaseret fremstilling af unikke produkter.

Når du bestiller en vare som vi fremstiller specielt til dig, så har du ikke den sædvanlige 14 dages fortrydelses og ombytningsret. Et generelt eksempel hvor din fortrydelses og ombytningsret ikke er gældende er på alle vores forlovelses- eller vielsesringe. Det skyldes at ringene udføres specielt til kunden og i den størrelse I kunden har valgt, og ofte også med kundens gravering i ringene. Når det gælder vores forlovelses og vielsesringe har du til gengæld mulighed for at få prøveringe til gennemsyn inden du endeligt beslutter dig.

I de tilfælde hvor der er begrænsning på den generelle ombytnings og returret, vil det fremgå klart i vareteksterne at der er en begrænsning på din ombytnings og returret.

Forskellen mellem køb på nettet og hos lokal forhandler?

Du har to muligheder for at få varer gennem Guldsmedensnetbutik.dk, enten som normalt netkøb, hvor du køber varen online, og får den tilsendt med posten.

Eller ved køb i en lokal guldsmedeforretning i nærheden af dig. Vi ønsker at tilbyde dig begge muligheder, og du får altid varen til samme gode pris, uanset hvor du køber.

Når du køber en vare i guldsmedenesnetbutik.dk er handlen omfattet af købeloven for e-handel.

Køber du varen ude hos en af de tilsluttede forhandlere, er du omfattet af den almindelige købelov.

Kan jeg få en gave sendt direkte til modtageren?

Ja, du skal blot udfylde den ønskede leveringsadresse under din bestilling. Sendes bestillingen som gave til en anden leveringsadresse end faktureringsadressen, medsender vi ikke faktura. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag til dag levering.

Kan jeg få smykket pakket ind som gave?

Ja, naturligvis. Dit smykke leveres altid i en flot æske. Ønsker du æsken pakket yderligere ind, skal du blot skrive det i “note “, som står sammen med felterne, hvor du taster din adresse, når du tjekker ud gennem betalingssystemet. Så skal vi nok sørge for at den bliver pakket pænt ind.

Hvad koster det at sende min pakke? Og er den forsikret?

Vi sender med Post Danmark som forsikret brev eller forsikret pakke. Systemet vælger forsendelsesprisen afhængig af smykkets pris. Er prisen på din vare under 3.500,- incl. moms sendes den til dig med et Post Danmark brev. Er prisen over 3.500,- incl. moms, sendes som Post Danmark pakke. Det automatiske valg skyldes, at din pakke er forsikret i tilfælde af bortkomst mellem os som afsender, og dig som modtager.

Forsendelsespriserne:

Post Danmark brev: 20 kr.
Post Danmark pakke: 70 kr.

Forsendelse og forsikring, hvis du returnerer en vare til os?

Din evt. returpakke til os er ikke automatisk forsikret, det er dit ansvar at forsikre en returforsendelse til os. Du forsikrer din forsendelse meget enkelt på posthuset, ved at sende dit brev eller din pakke som værdiforsendelse. Det er en normal ekspedition på posthuset, som ikke kræver at du forbereder pakken i speciel emballage eller andet.

Hvor bliver min pakke af?

Når vi sender pakken til dig, så vil du automatisk modtage en mail, med besked om at pakken er afsendt. Hvis dine smykker er sendt som pakke, så vil du kunne efterspørge pakkens status hos os.

Varen jeg købte er defekt, hvad gør jeg?

Guldsmedenesnetbutik.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikationsfejl der konstateres ved smykkets normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Guldsmedenesnetbutik.dk indenfor 5 dage efter levering.

Sådan gør du:

Skriv til kundeservice på info@guldsmedenesnetbutik.dk og forklar hvad problemet er, og vi kontakter dig for at aftale det videre forløb.

Hvordan kan jeg vide, at smykkerne overholder de danske kvalitetskrav?

Guldsmedenesnetbutik.dk arbejder kun sammen med smykkevirksomheder indenfor guldhandel, der er godkendte og registreret hos Ædelmetalkontrollen under Erhvervsministeriet. Ædelmetalkontrollen kontrollerer den danske autoriserede del af smykkebranchen med hjælp fra Force Technology.

Guldsmedenesnetbutik.dk får dermed løbende vores smykker kontrolleret af Force Technology, så vi og vores mange kunder er sikre på, at smykker købt på www.Guldsmedenesnetbutik.dk, lever op til vores høje interne kvalitetskrav, og ikke mindst den danske lovgivning.